MIS TOIMUB UKRAINAS?
Ukrainas käib praegu sõda.
24. veebruaril 2022. aastal ründas Venemaa Ukrainat.
Venemaa on saatnud Ukrainasse palju sõdureid tankide ja relvadega.
Venemaa sõdurid ründavad Ukraina linnu ka lennukite, pommide ja rakettidega.
Alguses ründas Venemaa ainult sõjaliselt tähtsaid paiku.
Näiteks: sõjaväe-osad ja lennujaamad.
Nüüd tulistatakse ka elurajoonide, koolide ja kaupluste pihta.
Juba praegu on sadu inimesi hukkunud ja tuhanded on vigastatud.
Toimub palju lahinguid, sest ukrainlased kaitsevad end Vene sõdurite eest.
Paljud majad on puruks pommitatud.
Isegi haiglaid on hävitatud.
Poodides pole kaupa.
Mõnes linnas puuduvad elekter ja vesi.
Inimesed on näljas ja neil on külm.
Ukraina rahvas on seetõttu väga hirmul.
Paljud on sunnitud Ukrainast põgenema.
Peamiselt lahkuvad riigist naised ja lapsed.
Eestisse on saabunud palju sõjapõgenikke Ukrainast, peaaegu pooled neist on lapsed.
Eesti riik ja inimesed aitavad Ukraina põgenikke, et neil oleks kodu ja süüa.
Ukraina mehed peavad jääma Ukrainasse, et oma kodumaa eest võidelda.
Ukraina mehed võitlevad väga vapralt.
Paljud riigid, ka Eesti, toetavad Ukraina rahvast.
Ukrainasse saadetakse raha ja relvi, et ukrainlased saaksid Venemaa vastu võidelda.
SÕDA HIRMUTAB MIND – MIDA MA SAAN TEHA?
Uudised Ukrainast hirmutavad paljusid inimesi.
See on normaalne, sest sõda ongi hirmus.
Ärevuse vastu võib aidata:
- Vaata uudiseid ainult 1 kord päevas.
- Kui tekib hirm, pane telekas või arvuti kinni
või vaata midagi muud. - Tee oma igapäevaseid asju nagu tavaliselt.
- Mine jalutama, meisterda või joonista midagi
või kuula rõõmsat muusikat.
Pea meeles: Eestis on praegu rahulik ja turvaline.
Kui sa kardad, räägi sellest oma sõpradega, perega või hooldajatega.
Viimati uuendatud 03.08.2026